التخطي إلى المحتوى
أنباء عن مقتل الحوثي بصعدة
Saudi army artillery fire shells towards Yemen from a post close to the Saudi-Yemeni border, in southwestern Saudi Arabia, on April 13, 2015 . Saudi Arabia is leading a coalition of several Arab countries which since March 26 has carried out air strikes against the Shiite Huthis rebels, who overran the capital Sanaa in September and have expanded to other parts of Yemen. AFP PHOTO / FAYEZ NURELDINE (Photo credit should read FAYEZ NURELDINE/AFP/Getty Images)

بوابة حضرموت / متابعات

Saudi army artillery fire shells towards Yemen from a post close to the Saudi-Yemeni border, in southwestern Saudi Arabia, on April 13, 2015 . Saudi Arabia is leading a coalition of several Arab countries which since March 26 has carried out air strikes against the Shiite Huthis rebels, who overran the capital Sanaa in September and have expanded to other parts of Yemen. AFP PHOTO / FAYEZ NURELDINE        (Photo credit should read FAYEZ NURELDINE/AFP/Getty Images)

أكد ناشطون إعلامييون قيام مقاتلات التحالف العربي بقصف تجمعات الحوثيين في مناطق متفرقة على الشريط الحدودي في محافظة صعدة، مما أدى إلى مقتل عبدالقادر الحوثي، شقيق زعيم الحوثيين.

 
وأشارت المعلومات إلى أن مقتل الحوثي جاء نتيجة قصف مباشر من راجمات صواريخ لمواقع، حيث يقوم الحوثيون بتدريب أطفال وأفارقة في أحد المرتفعات جنوب شرقي مثلث عاهم.

 
وكانت مصادر قد تحدثت في وقت سابق، أن المدفعية السعودية قصفت موقعاً للحوثيين في منطقة المزرق يقوده عبدالقادر الحوثي (أخو زعيم الميليشيا عبدالملك الحوثي)، ولكن لم يُعرف مصيره ومن معه من القيادات.

 
وأوضحت مصادر أن الحوثي حضر لاجتماع مع قادة للجماعة في المزرق بعد تناقص أعداد المقاتلين على الحدود السعودية وهرب المتبقين من مواقع القتال.

التعليقات

أضف تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *